АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА з 20 по 26 липня 2015 року

think-622166_1280

Аналіз розвитку малого підприємництва


В аналізований період держава і суспільство мало переймалися проблемами малого підприємництва. Із майже 400 інформаційних Інтернет-повідомлень 5 каналу тільки 8 (2 %) бути прямо чи опосередковано присвячені проблемам малого бізнесу. Серед них жодного щодо практичного покращення ситуації.

Проте, є такі події що обнадіюють, серед них:

1. Адміністрація Президента спільно з Державною фіскальною службою готують низку законопроектів щодо спрощення адміністрування податків і зборів. При цьому пропонується, значно скоротити обсяг інформації, яка повинна надаватися у податковій звітності. [1]

Наша думка: не треба видумувати «велосипед». Треба реанімувати у податковий кодекс положення безцінної пам’ятки законодавства, а саме положення Указу Президента України від 3 липня 1998 р. № 727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва».

Відповідно до якого:

«суб’єкт підприємницької діяльності – юридична особа, який перейшов на спрощену систему оподаткування, обліку та  звітності, самостійно обирає одну з наступних ставок єдиного податку:

6 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без урахування акцизного збору у разі сплати податку на додану вартість;

10 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), за винятком акцизного збору, у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку».[2]

І більше ні копійки ніяких податків та соціальних платежів, далі держава повинна сама перерозподіляти сплачений внесок у певній пропорції на різні види податків та соціальних платежів.

Просимо і вимагаємо від чиновників центральних органів виконавчої влади, будьте благорозумними і прагматичними поверніть систему спрощеного оподаткування малому підприємництву взірця часів Президента України Л. Кучми.

Звертаємося до лідерів фракцій у Верховній Раді України, незалежно від владного статусу (влада чи опозиція) зробіть це. Дайте можливість громадянам України бути заможними завдяки своїй бізнесовій праці. Особисто звертаємося до лідера фракції БЮТ Юлії Тимошенко, за вашою ініціативою в 2005 році почали знищувати систему спрощеного оподаткування малого підприємництва, виправіть свою помилку.

2. Український уряд підписав з Канадою угоду створення зони вільної торгівлі – це вже дає змогу бізнесу планувати свою активність, яка стосується експорту до Канади, або імпорту в Україну канадських товарів. Пройшов бізнес форум у США на якому зі слів вітчизняних урядовців, іноземці побачили бажання українського уряду працювати з ними.

Наша думка: дуже хороші наміри, проте без дерегуляції, подолання корупції та встановлення розумних податків користі вітчизняним малим підприємцям від цього не буде.

3. Порадував малих підприємців своїми планами голова Одеської обласної адміністрації М. Саакашвілі, а саме:

в Одесі створюється новий державний орган – Рада економічного розвитку області.”Це новий орган, який з усіх областей вперше створюється в Одесі. Суть його в тому, щоб об’єднати в одному місці податкову, митницю, правоохоронні органи, обладміністрацію, міську адміністрацію… Ми зберемо їх в одному місці, щоб уникнути неприємностей і вирішувати питання, які накопичилися у бізнесменів”, [3]структура і гранична чисельність працівників структурних підрозділів Одеської обласної державної адміністрації скорочена в два рази.[4]

Наша думка: Президент України П. Порошенко, урядова коаліція і весь український народ з призначенням у вітчизняну виконавчу владу Президента М. Саакашвілі отримав шанс, що вимоги революції «Гідності» будуть реалізовані.

Президент М. Саакашвілі шляхом самопожертви заради українського і грузинського народів показує прецедент:

– як треба проводити реформи?

– як треба поводитися з корупціонерами?;

– як треба боротися з олігархами, кумівством і клановістю?;

– як треба позбавлятися бюрократів, нероб та інших чиновників, які бояться проводити реформи?;

– як треба підбирати кадри?

та багато іншого.

Тим самим, він Київській і місцевій елітам показав, що вони не тільки не ефективні, але й заміні. Це їх дуже налякало. Практично, вони прямо (однак не часто), а в основному таємно вони почали протидіяти йому. Одночасно, український народ по соціальним опутуванням більше ніж на 90 % підтримує його.

Президента М. Саакашвілі звинувачують в порушенні законодавства. Шановні чиновники не забувайте, що відповідно до соціологічної теорії права: закон, який є соціально не обґрунтованим є не правовим, його виконання є протиправним, а в деяких випадках і карним.

Що підтверджується і положеннями Конституції України: «В Україні визнається і діє принцип верховенства права» (Ст. 8.). У відповідності до якого визнається існування правових і не правових законів. Який закон, є правовим, а який не правовим визначається юристом самостійно? І самостійно юрист несе юридичну відповідальність за його порушення у випадку нанесення шкоди суспільним відносинам. Якщо негативні наслідки не настали, а є тільки користі для народу України, то не може бути мови про юридичну відповідальність за не виконання протиправного закону.

Шановні чиновники минулих епох (незалежно від віку), ваш час закінчився, добровільно йдіть на відпочинок, не примушуйте народ вас виносити із владних кабінетів. Єдина ніша в якій ви можете себе реалізувати це бізнес, але на засадах вільної конкуренції. Усе це заради майбутнього ваших і наших дітей та внуків. Демократична правова Європейська Україна потрібна їм, а не ваші корупційні гроші, квартири, посади тощо.

4. Продовжується боротьба виконавчої влади із незаконного видобутку бурштину. Проблема незаконного видобутку бурштину в Україні існує вже понад 10 років.[5]До нього причетна значна кількість осіб, практично усі правоохоронні та силові відомства, а також місцева влада.[6]

Наша думка. З видобутком бурштину не треба боротися, треба його легалізувати. Дати можливість місцевих жителям на законних підставах його добувати і сплачувати за це розумні податки державі, а не корумпованим чиновникам.

5. Знову негативним відношенням до малого підприємництва відзначився мер Києва Віталій Клично, який вирішив «упорядкувати» торгівельну діяльність автокав’ярень. Тим самим, на його думку треба вирішити «дуже важливе для столиці питання» покінчити з «перенасичення ринку».[7]

Наша думка. Перенасичення ринку – це користь для споживачів, а штучне обмеження конкуренції, яке запропоновано КМДА – це порушення норм антимонопольного законодавства України, яке тягне за собою юридичні санкції.

Висновок. Держава і суспільство розвитком малого підприємництва з 20 по 26 липня 2015 року займалася дуже мало – приблизно 2 відсотка від усіх проблем. А ті зусилля, які здійснювалися ними, відносяться, хоча до позивних, однак лише планів. Хорошою новиною є те, що єдиним ворогом малого підприємництва за цю неділю можна назвати Голову Київської міської адміністрації, який шляхом порушення норм антимонопольного законодавства вирішив упорядкувати «дуже важливу» для столиці проблему, торгівлю автокав’ярень.

 

[1]http://www.5.ua/ekonomika/Podatkova-reforma-mozhe-buty-ukhvalena-do-zhovtnia–hlava-AP-88315.html

[2]http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/727/98

[3]http://www.5.ua/Odeshchyna-Saakashvili/Saakashvili-rozpoviv-pro-plany-reformuvannia-orhaniv-vlady-v-Odesi-88305.html

[4]http://www.5.ua/Odeshchyna-Saakashvili/Saakashvili-skorotyv-vdvichi-kilkist-pidrozdiliv-i-spivrobitnykiv-Odeskoi-ODA-88452.html

[5]http://www.5.ua/suspilstvo/Burshtyn-nezakonno-vydobuvaietsia-v-kraini-vzhe-ponad-10-rokiv–predstavnyk-Minekolohii-88370.html

[6]http://www.5.ua/suspilstvo/V-Ukraini-isnuie-koruptsiina-vertykal-iz-nezakonnoho-vydobutku-burshtynu–Kazanskyi–88376.html

[7]Свачій І. Затверджено 229 місць під автокав’ярні / Ігор Свачій // Хрещатик. Вівторок, 2015. – № 103 (4699